Radio UNSR Bacău

Te ține la curent cu viața de student

Tehnici rapide pentru reducerea stresului

Posted on Feb 17, 2015

Tehnici rapide pentru reducerea stresului

Stresul este o problemă foarte comună. Corpurile noastre sunt concepute pentru a simţi şi a reacţiona la stres, ţinând trupul şi mintea în alertă. Dar, atunci când acesta persistă, pot apărea simptome de epuizare fizică şi mentală. Cheia pentru a face faţă situaţiilor tensionate constă în identificarea factorilor de stres şi în câteva modalităţi de a reduce şi gestiona aceste stări.


Mediteaza.Cateva minute de meditatie pe zi pot ajuta la ameliorarea anxietatii. Cercetari recente arata ca meditatia zilnica poate avea efecte asupra cailor neuronale din creier, ceea ce te face mai rezistent la stres.Meditatia consta in concentrarea atentiei si recitarea – cu voce tare sau in gand – a unei mantre pozitive si a unor ganduri optimiste. Blocheaza orice probleme si orice lucru care iti distrage atentia de la starea de concentrare ce are ca ultim scop eliberarea de grijile cotidiene.

Respira profund. Ia o pauza de 5 minute si concentreaza-te pe respiratie. Stai drept, cu ochii inchisi, cu o mana pe abdomen. Inspira incet pe nas si lasa aerul sa treaca prin tot corpul. Expira pe gura si uita de toate preocuparile.Conform psihologilor, respiratia profunda contracareaza efectele stresului prin incetinirea ritmului cardiac si scaderea tensiunii arteriale.

Bucura-te de micile placeri ale vietii. Constientizeaza si concentreaza-te pe micile bucurii pe care ti le aduce fiecare zi noua. Observa cum aerul iti mangaie fata atunci cand mergi pe jos, bucura-te de soare si de mireasma proaspata de iarba, savureaza textura si gustul fiecarui aliment, focalizeaza-ti atentia asupra tuturor simturilor.

(rtv.net)


.