Radio UNSR Bacău

Te ține la curent cu viața de student

Revista presei

Posted on Jan 24, 2016

Nemulţumiri şi neîmpliniri de tot felul? Loretta LaRoche, unul dintre cei mai de succes experţi în gestionarea stresului, îţi oferă 10 idei geniale despre cum poţi să aduci un nou suflu vieţii tale, sub o formă veselă şi uşor de pus în practică. Lumea este plină de surprize de care te poţi bucura în fiecare zi!

1. Spune “da” stresului
O viaţă fără stres este o viaţă fără provocări şi pasiuni. Nu aştepta! Încorporează distracţia în cât mai multe momente posibile. Nimănui nu-i va mai păsa de numărul de dulapuri în care ai făcut ordine sau de câte ori de-a lungul timpului ţi-ai golit inboxul. Sărbătoreşte mai des!

2. Dacă nu acum, atunci când?
Talmudul pune următoarea întrebare: “Dacă nu acum, atunci când?” Dacă nu acordăm atenţie la cele mai mici minuni ale vieţii chiar în acest moment, atunci când vom mai putea face acest lucru?

3. Luminiţa de la capătul tunelului
Studiile au arătat că oamenii care au o atitudine pozitivă tind să trăiască mai mult şi au un sistem imunitar mai rezistent. Cu alte cuvinte, optimismul pare să fie un antidepresiv natural şi un factor pozitiv de schimbare a stării de spirit.

4. Asta este
În loc de a mia petrecere de milă ar trebui să organizezi o petrecere de acceptare! Desfă şampania şi distrează-te… tocmai ai început să te apropii din ce în ce mai mult de o viaţă extraordinară.

5. Treci peste toate râzând
Râsul face ca viaţa să treacă mai uşor – ne permite să vedem absurditatea tuturor lucrurilor şi ne oferă un moment de relaxare, dar şi un contact cu realitatea. În concluzie, dacă eşti într-o stare de spirit pozitivă, o să ai o viaţă mai simplă, mai uşoară şi mai umană.

6. Fă ceva inedit!
Începe să faci mai mult din lucrurile pe care le îndrăgeşti şi mai puţin din cele pe care le urăşti şi găseşte-ţi o cale de a exprima acele lucruri care impresionează. Fiecare dintre noi are nevoie să îşi pună amprenta proprie asupra lucrurilor. Fă acest lucru cu îndrăzneală şi bucurie.

7. Prea mult din ceva bun poate fi prea mult
Nu te răsfăţa, dar nici nu îţi nega dorinţele. Nu este sănătos să mănânci munţi de lasagna în fiecare zi, dar este la fel de nesănătos să doreşti acel lucru şi să nu îţi îngădui niciodată să guşti o porţie. Găsirea echilibrului poate fi o călătorie care să dureze toată viaţa – dar este una care trebuie făcută.

8. Fă-ţi apariţia
Pur şi simplu fă-ţi simţită prezenţa. Vezi ce se întâmplă. Asumă-ţi responsabilitatea, dar nu prelua controlul. Lucrurile pot ajunge, încet-încet, să intre pe făgaşul lor.

9. Dar ce înseamnă toate acestea?
Fă alegeri care să te aducă mai aproape de lucrurile care înseamnă ceva pentru tine şi vei descoperi că viaţa ta este mult mai fericită şi mai bogată.

10. Alătură-te petrecerii!
Stabileşte întotdeauna legăturile cu amabilitate, compasiune, empatie şi umor – coafează-te, pune-ţi costumaţia de petrecere şi sărbătoreşte viaţa! Am pregătit trâmbiţele!

Top 10 vitamine anti-imbatranire

Vitaminele sunt substante chimice organice necesare in cantitati mici pentru ca organismul sa fie sanatos. Majoritatea vitaminelor nu pot fi sintetizate de catre organism, deci ele trebuie obtinute din alimentatie, mai ales in perioadele de imunitate scazuta. Va prezentam mai jos cateva dintre cele mai bune vitamine anti-imbatranire

1. Testosteronul pentru barbati
Vine o vreme cand nici nivelul testosteronului nu mai e ce-a fost. Iar, dupa cum se stie, acesta influenteaza multe laturi ale vietii, de la viata sexuala, sanatate, pana la anumite trasaturi de personalitate, competitivitatea fiind doar una dintre acestea. Nivelul acestui hormon incepe sa scada dupa varsta de 30 de ani, iar declinul incepe sa fie rapid de la varsta de 40 de ani, cand valorile se micsoreaza cu circa 2% anual.
2. Melatonina
Melatonina este un hormon produs de glanda pineala care, dupa ce ajunge in sange, este transportat la celule. Secretia de melatonina este maxima noaptea, insa eliberarea ei este influentata si de alti factori, precum stilul de viata. Cea mai mare cantitate se secreta intre 1 si 3 ani, deoarece este perioada in care dormim cel mai mult (intre 12 si 14 ore). Cu cat inaintam in varsta, cantitatea de melatonina scade. Specialistii ne recomanda sa ne refacem rezervele de melatonina mancand struguri, porumb, orz, rosii, banane si ovaz.
3. DHEA
Intarzie imbatranirea. Nivelurile crescute de DHEA va pot ajuta sa aratati mai tanar, sa va simtiti mai tanar si chiar sa va prelungiti viata; Stimuleaza producerea hormonilor sexuali, restabilind echilibrul hormonal pe cai naturale; Efect afrodisiac, creste potentialul sexual elimina starile de slabiciune sexuala; Protejeaza organismul impotriva bolilor cardiovasculare. Reduce riscul de tromboze intravasculare; Scade riscul aparitiei cancerului (cancerului de san, colon, plamani, ficat); Reda o prospetime psihica, readuce pofta de viata. Ajuta la eliminarea starilor depresive anxioase; Imbunatateste memoria, atentia, puterea de concentrare; Scade riscul aparitiei bolilor degenerative; DHEA poate avea efecte semnificative in combaterea obezitatii.
4. Acidul Folic
Organismul are nevoie de acid folic, una dintre vitaminele B, pentru a produce globulele rosii ale sangelui. Organismul uman nu poate produce suficient acid folic, astfel ca, dieta trebuie sa contina alimente bogate in acid folic, cum ar fi citricele, legumele cu frunze verzi si cerealele fortificate. In primul rand, este important sa stii ca, oricat de sanatos ar fi, nici acidul folic nu trebuie sa reprezinte un exces; doza zilnica recomandata variaza intre 100 si 600mcg, in functie de varsta si stil de viata, insa in general 400mcg/ zi sunt suficienti pentru a te bucura de beneficiile acidului folic.
5. Vitamina C
vitamina c reprezinta un antioxidant de exceptie ce contribuie activ la franarea proceselor degenerative din organism. Facand parte din grupa vitaminelor hidrosolubile (solubile in apa) vitamina c se elimina in cantitati mari din organism. organismul uman nu isi poate sintetiza propria vitamina c si tocmai de aceea trebuie sa si-o procure din alimente sau din alte surse. Sensibila la lumina, caldura si vapori de apa, vitamina c este necesara in formarea colagenului, o proteina ce da tarie oaselor, cartilagiilor, muchilor si vaselor de sange si contribuie la buna mentinere a capilarelor.
6. Vitamina A
Vitamina A mareste rezistenta la infectii a cartilajelor, a mucoaselor si a pielii, ajuta la adaptarea vizuala, la dezvoltarea normala a scheletului si a smaltului dentar, precum si la buna functionare a ficatului, a tiroidei si a altor organe. De asemenea, ea contribuie si la reglarea somnului si a tensiunii arteriale, intervine in metabolismul proteinelor si al sarurilor minerale (indeosebi al calciuiui, al grasimilor si glucidelor, joaca un rol important in ingrijirea pielii si al mucoaselor, ca si in stimularea cresterii.
7. Vitamina B12
Vitamina B12 ajuta la producerea de celule rosii in sange si la prevenirea anemiei. Vitamina B12 permite celulelor nervoase sa se dezvolte in mod corespunzator. Despre vitamina B12 mai trebuie sa stim ca ajuta la metabolizarea proteinelor, glucidelor si grasimilor.
8. Vitamina E
Vitamina E este un puternic antioxidant care protejeaza celulele organismului de actiunea daunatoare a radicalilor liberi. Vitamina E este solubila in grasimi si sensibila la mediile alcaline si la oxidare, este depozitata in ficat, in tesutul adipos, in inima, muschi, testicule, uter, sange, in glandele pituitara si suprarenale. Aceasta are numeroase calitati, indispensabile pentru o viata sanatoasa in contextul unei societati industrializate. Vitamina E este importanta in mod special pentru protejarea celulelor sangelui, sistemului nervos, muschilor scheletici si retinei ochilui impotriva radicalilor liberi.
9. Vitamina D
Vitamina D este vitala pentru activitatea cardiovasculara, pentru sanatatea oaselor (la orice varsta), pentru activitatea celulei nervoase si sanatatea mentala, dar si pentru prevenirea aparitiei cancerului. Doza zilnica recomandata de calciferol sau vitamina D3 este de cinci micrograme sau 200 de Unitati Internationale, in cazul adultilor cu varsta cuprinsa intre 30 si 50 de ani. Dupa 50 de ani necesarul creste la 400 de UI.
10. Vitamina B6
Vitamina B6 are un rol important in formarea hemoglobinei, in metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor si lipidelor (indeosebi al acizilor grasi esentiali), fiind si stimulent muscular; are influenta benefica asupra pielii, precum si in procesul de crestere. De asemenea, piridoxina intervine in mod esential in: buna functionare a sistemului nervos, a maduvei osoase; producerea de globule rotii si de anticorpi; controlarea echilibrului sodiului si al potasiului, al sistemului muscular si osos; metabolismul colesterolului. impiedicand depunerea acestuia pe peretii interiori ai arterelor (ateroscleroza); crestere si reproducere.
Sursa: http://www.csid.ro/
http://caplimpede.ro/

.